Eindelijk in Shisong!!! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Charlotte Dieperink - WaarBenJij.nu Eindelijk in Shisong!!! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Charlotte Dieperink - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Shisong!!!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

22 Oktober 2012 | Nederland, Nijmegen

Na 4 lange dagen zijn we dan EINDELIJK aangekomen in Shisong!!!

Het begon allemaal zo:
Na heel wat tranen waren we dan eindelijk onderweg naar Kameroen. Helaas liepen we al snel vertraging op waardoor we 3 uur langer in het vliegtuig moesten zitten dan verwacht, en met een zieke Yvonne leek de tijd voorbij te kruipen.
Toen we in Douala aankwamen vlogen meteen de geuren en vooral de hitte op je af, dat was meteen flink zweten!! En met al die mensen om je heen die allemaal wat van je wilde, was dat best wel even stressen. Op dat soort momenten mis je je pappie en je mammie die alles op zo’n moment regelen wel hoor! Gelukkig hebben we het overleefd en waren rond 20.15 guesthouse.
S ’avonds zijn we meteen Douala in gegaan om ons geld te wisselen en om wat te eten te kopen. De stad is erg vies en armoedig, ook voelde we ons er niet veilig dus de volgende dag zijn we maar op het terrein van het guesthouse gebleven, ook geen straf want we hadden een zwembad! Eigenlijk zouden we 2 nachten in Douala blijven maar omdat het ons daar niet beviel zijn we met de nachtbus naar Bamenda vertrokken. Dat was een hele belevenis! Toen we rond 19.00 uur op het busstation kwamen was er volop muziek en stonden er mensen te dansen, daar kunnen we in Nederland nog wat van leren!! Verder was het ook apart om te zien dat we echt de enige westerse mensen waren, en wij waren ook een attractie voor hun. En Lisa heeft haar eerste huwelijksaanzoek al gehad!!
De bus zou eigenlijk om 21.30 vertrekken, maar ja het is Afrika dus de bus vertrok uiteindelijk om 23.00 uur. Je zou denken, omdat je in een nachtbus zit, dat iedereen lekker zou gaan slapen. Maar niets was minder waar. Er werd al snel om muziek geroepen en die bleef lekker de hele nacht kei hard aan staan. Rond 04.00 uur kwam er opeens een pastoor binnen en kreeg de hele bus mis met natuurlijk een uitbundige preek en liedjes. Toen hij klaar was werd het liedje van Michael Jackson – You are not alone in gezet dit was echt grappig. (Ja, de R

• 22 Oktober 2012 - 16:47

Sjoukje:

Hey Charlie,

Leuk je zo te kunnen volgen! Wat een belevenissen allemaal al :)
    Een hele gewaarwording hoe anders een ander deel van de wereld kan zijn hè...
    Ik ben benieuwd naar al je verhalen! Veel plezier daar.

Liefs Sjoukje

Ps. Als situaties anders lopen is het inderdaad fijn als ouders het kunnen regelen maar moet je eens zien hoeveel je er nou zelf van leert door op jezelf aangewezen te zijn :)

• 22 Oktober 2012 - 17:14

Joanne:

Hey Charlie,

Wat een belevenissen.. Wel echt een cultuurschok. Ben heel benieuwd naar de andere verhalen die gaan komen, hoop dat je al snel gesetteld raakt daar, al mag je geen dag later terugkomen dan gepland, want je wordt hier nu al gemist. Al een stuk stiller op de gang. Gisteren wel nog gezellig, boer zoekt vrouw, met Tinnus gekeken (ben je toch nog een beetje hier). Vanavond huisetentje, waar we de gevoelige tanden zullen missen ;). Kus sjo.

• 22 Oktober 2012 - 17:42

oeps, te onrustig!

• 22 Oktober 2012 - 19:52

Marleen:

Hey schattie,

Wat een verhaal zeg! Alle indrukken lijken me heel heftig. Alle armoede, maar ook de vrolijkheid en muziek 's nachts in de bus. Hahahahaha en jij dacht dat het misschien saai zou worden???
    Hier gaat alles z'n gangetje. Ik bracht donderdag Tijn naar huis en reed toen met de auto langs jouw huisje, dat is wel gek hoor!!! Ook als ik met Abel een wandelingetje maak en jou wil bellen voor een thee'tje en dan ineens bedenk dat je er niet meer bent. Ook heeft Abel nu een fase dat hij ineens eenkennig is en bij vreemde mensen eerst even moet huilen. Ik weet zeker dat als jij hier nu was geweest, hij het niet bij jou had..

Heeeeeel erg veel liefs en dikke kuskuskus

X jezus

• 22 Oktober 2012 - 20:02

Marleen:

Ps. Zo te zien werkt mijn fotocamera :)
    Wat een leuke foto's. Echt weer iets voor jou om de kindjes vast te leggen. En je lijkt mama wel met de bloemen hihi! Mooi kamertje en gezellig al die foto's. Stuur je binnenkort ook je adres zodat wij je kerstkaart kunnen posten? En vermeld je er voor de mensen even bij dat het wel een maand duurt voordat post aankomt? Knuffeltjessss en snufjes xxx

• 22 Oktober 2012 - 21:19

Margo Wassink:

Hoi , stoer nichtje van ons, wat een spannende verhalen en dit is nog maar het begin!!! Met die mooie blonde lokken zul jij ook vast heel wat aandacht krijgen en wie weet ook huwelijksaanzoeken!!! Nog veel succes en we kijken uit naar je volgend verhaal, dat is keiii leuk om te lezen

• 22 Oktober 2012 - 22:14

Maartje:

hiiii liefje! Fijn om te horen dat het goed gaat :) wel heftig zo! Nu al weer benieuwd naar je volgende verhaal! Bigggg kisssss

• 22 Oktober 2012 - 22:19

Elke:

lieve schat!!
    Wat super fijn wat van je te lezen en wat foto's te zien!!!
    Je bent ontzettend stoerrrr maar dat wist je wel! Lees dat je toch een beetje een cultuur shock had! niet zo gek want het is ook zo'n andere wereld! Wat heb je een fijn plekje gemaakt echt een eigen plek om je even terug te trekken als dat nodig is.Heel veel succes op je eerste dagen in het ziekenhuis!
    Ik denk aan je poppie!

dikke kus!

• 22 Oktober 2012 - 22:19

Elke:

lieve schat!!
    Wat super fijn wat van je te lezen en wat foto's te zien!!!
    Ik denk aan je poppie!

dikke kus!

• 23 Oktober 2012 - 11:50

Yvonne En Hans Roverso:

Leuk je zo te volgen maak er een leuke tijd van en veel succes wij blijven volgen. Yvonne en Hans Roverso

• 23 Oktober 2012 - 12:47

Tirza:

Lieve Charly!!

wat een avonturen en dat al in de eerste dagen...
    doe je voorzichtig? Ik vind het heel knap van je dat je het toch maar doet zo alleen!
    geniet er van schatje

xxxxx Tirz